1. Hoe kan ik een reis boeken?
Boek je reis eenvoudig en snel via de online boekingsmodule. Ga naar de pagina van de gewenste reis en klik op 'Optie' of 'Boek' (groepsreizen) of kies in de kalender de gewenste startdatum (privéreizen). Je krijgt een gedetailleerd prijsoverzicht van je boekingsaanvraag. Eventuele opmerkingen en aanvullende wensen kun je aan het eind van het boekingsformulier kwijt. Wij nemen dan indien nodig contact met je op.
Uiteraard is het ook mogelijk je reis telefonisch te boeken.
2. Is het mogelijk om dieetwensen op te geven?
Ja, deze kunnen bij boeking als preferentie (voorkeur) worden opgegeven. Een preferentie kan niet worden gegarandeerd. De mensen ter plekken houden zoveel mogelijk rekening met je wensen. Hoewel de meeste keukens inmiddels goed kunnen inspelen op speciale dieetwensen is dit nog niet overal het geval. Vegetarische, glutenvrije, en met name veganistische , maaltijden kunnen minder gevarieerd zijn dan je thuis gewend bent. Geef bij aankomst ter plaatse altijd nog een keer je wensen door. Wij raden aan bij allergieën en intoleranties altijd een noodvoorraadje mee te nemen.
3. Wanneer en hoe krijg ik de reisovereenkomst en hoe kan ik betalen?
Zodra je reis is bevestigd ontvang je per e-mail de reisovereenkomst. Hierop staat de hoogte van de aanbetaling (20 procent van de reissom plus eventuele verzekeringspremies en de kosten voor vlieg- of treintickets) die je per direct dient te voldoen. Uiterlijk 6 weken voor vertrek moet het restant van de reissom zijn voldaan.
Indien je binnen 6 weken vertrekt dien je de reissom per direct in zijn geheel te voldoen. Betaal via Mijn SNP snel en eenvoudig met IDEAL en Bancontact.
4. Kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?
Zodra je een aanvraagboeking hebt geplaatst, kun je deze niet kosteloos annuleren of wijzigen.
Heb je na boeking aanvullende wensen die de reisaanvraag of reisovereenkomst veranderen, dan brengen wij € 50,- wijzigingskosten per boeking in rekening, naast eventuele annuleringskosten. Wijzigingen binnen 6 weken brengen meestal hoge annuleringskosten met zich mee. (NB: Onder "aanvullende wensen" wordt niet verstaan: een verandering van reisbestemming of vertrekdatum of een wijziging binnen de reis waardoor een deel van de reis opnieuw moet worden aangevraagd. In dat geval gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden).
Bekijk de boekingsvoorwaarden en spelregels.
Een reis annuleren dient per e-mail te gebeuren vanaf het e-mailadres van de hoofdboeker.
Bekijk de annuleringsvoorwaarden.
5. Kan ik via SNP mijn visum regelen?
Voor veel verre bestemmingen is het noodzakelijk om vooraf een visum aan te vragen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de juiste reispapieren voor je reis. Check ruim op tijd de informatie over je benodigde reisbescheiden op Nederland Wereldwijd|Reisadvies. Let op! Check ook de landen waar je doorheen reist naar je eindbestemming.
6. Kan ik verzekeringen via SNP afsluiten?
Je kan via SNP een kortlopende en doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten van a.s.r.. Ben je woonachtig in het buitenland? Een doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering kan alleen door Nederlanders, ingeschreven in het Nederlandse bevolkingsregister, worden afgesloten. Een kortlopende reisverzekering kun je afsluiten als je in Nederland, Benelux of Duitsland woont. Een kortlopende annuleringsverzekering kan door alle nationaliteiten (ongeacht waar je woont) worden afgesloten.
7. Waaruit bestaat mijn reisinformatie en wanneer ontvang ik dit?
Je ontvangt alle SNP reisinformatie overzichtelijk in Mijn SNP. Zodra de informatie klaar staat informeren wij je per e-mail. De informatie kan je downloaden, thuis printen en delen met je reisgenoten of thuisblijvers. Wel zo handig!
Privé-reis
De reisinformatie voor een privéreis bevat alle informatie die je nodig hebt voor een succesvol verloop van je reis; routebeschrijvingen met eenvoudig ondersteunend kaartmateriaal en/of de SNP Reis app, inhoudelijke informatie over de streek of het land, het programmaoverzicht, en indien van toepassing e-tickets voor de heen- en terugreis per trein of vliegtuig. Voor de meeste reizen zijn geen vouchers nodig. Mocht dit wel zo zijn dan vind je deze in Mijn SNP onder tabblad 'voorbereiding'. Alle reisinformatie staat minimaal twee weken voor vertrek digitaal voor je klaar in je persoonlijke Mijn SNP.
Groepsreis
De reisinformatie voor een groepsreis bestaat uit het reisprogramma en indien van toepassing e-tickets voor de heen- en terugreis per trein of vliegtuig. Je ontvangt geen kaartmateriaal. De reisleider heeft gedetailleerd kaartmateriaal bij zich. Alle reisdocumentatie staat minimaal twee weken voor vertrek digitaal voor je klaar in je persoonlijke Mijn SNP.
App only reis
Boek je een app only reis dan volg je de route via de SNP Reis app op je smartphone of tablet. Bij 'app only' reizen ontvang je geen routebeschrijving en kaartmateriaal. Alle reisinformatie vind je voor vertrek in de SNP Reis app en digitaal in Mijn SNP.
9. Hoe zit het met de aansprakelijkheid bij ter plaatse geboekte excursies?
Wanneer je bij SNP een reis boekt, staat er op onze website bij het reisprogramma duidelijk vermeld welke excursies of activiteiten onderdeel uitmaken van de reisovereenkomst. Daarnaast vinden wij het belangrijk om je goed te informeren over welke extra activiteiten of excursies je ter plaatse zelf nog kunt ondernemen en wat je daarbij van SNP kan verwachten. Daarbij willen wij je erop attent maken, dat SNP niet verantwoordelijk is voor excursies of activiteiten die niet zijn vermeld bij het reisprogramma. Indien je een dergelijke activiteit wenst te ondernemen sluit je daarvoor rechtstreeks een contract met de aanbieder ter plaatse. SNP is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, als gevolg van deelname aan een zelf geboekte excursie of activiteit. Deelname is dus voor eigen risico.