1. Hoe kan ik de beschikbaarheid zien van een privéreis?
Het is bij een privéreis niet mogelijk om van te voren aan te geven of er beschikbaarheid is. Door de grote flexibiliteit van ons reisaanbod en startdata kunnen wij geen kamers op voorhand reserveren.
Zodra je een boekingsaanvraag plaatst gaan wij de accommodatie(s) aanvragen. Is de reis beschikbaar, dan ontvang je na 1 tot 10 werkdagen de reisovereenkomst per e-mail.
Als de reis niet bevestigd kan worden nemen wij contact met je op om te overleggen over eventuele alternatieven.
In uitzonderingsgevallen, minimaal twee maanden voor aankomst, kunnen wij bij arrangementen in Europa een korte optieperiode voor je aanvragen. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
In dit filmpje vertellen we wat je kunt verwachten nadat je jouw reis hebt geboekt.
2. Wanneer kan ik met een privéreis beginnen?
De meeste privéreizen kun je, binnen de genoemde reisperiode, op iedere willekeurige dag starten. Bij een aantal reizen, onder andere standplaatsreizen, is er wel een vaste startdag. Informatie over de reisperiode en mogelijke startdagen vind je bij de betreffende reis in de kalender (zie ook de kleine lettertjes onder de kalender) en bij Praktisch/Geschikte reisperiode. In de kalender geven de gele vlakjes de startdata weer waarop de reis aan te vragen is.
3. Kan ik een privéreis verlengen?
Bij de meeste reizen kun je extra nachten (rustdagen) boeken in de accommodatie(s) uit het arrangement. Zie de informatie bij de betreffende reis onder het kopje Reisdetail/Extra dagen.
Tevens vind je in het kopje Extra's/Verlengingshotels aanbevolen (stads)hotels en reizen die bij jouw reis aansluiten.
In het online boekingsformulier kun je de gewenste verlengingen invoeren. Deze worden in het prijsoverzicht meegenomen.
4. Wordt mijn bagage tijdens de reis vervoerd?
Bij de meeste reizen is het bagagevervoer inbegrepen, zie het tabblad Reisdetail/Inbegrepen bij de betreffende reis. Bij enkele reizen is bagagevervoer optioneel en geef je bij boeking aan of je hier wel of geen gebruik van wilt maken.
5. Mag de hond mee op reis?
Bij een aantal privéreizen is het, mits doorgegeven bij reservering, mogelijk om de hond mee te nemen.
Soms zijn er aanvullende kosten/voorwaarden aan het meenemen van honden verbonden. Zie het tabblad Praktische informatie/Voorwaarden hond mee bij de betreffende reis.
Meer informatie over op reis met je hond.
6. Kan SNP voor mij de heen- en terugreis per trein verzorgen?
Bij een aantal bestemmingen kunnen wij de treinreis voor je reserveren. Zie de informatie en het treinschema bij de betreffende reis bij Heen- en terugreis. In het boekingsformulier van deze reizen kun je de treinreis aanvinken of kiezen voor een treinreisvoorstel.
Treinschema's zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen.
SNP rekent voor treinreizen 10 euro reserveringskosten per persoon.
7. Kan SNP voor mij de heen- en terugreis per vliegtuig verzorgen?
SNP kan een lijndienstvlucht voor je reserveren. Geef bij boeking aan of je een vluchtvoorstel wilt ontvangen. Wij nemen vervolgens, voordat het arrangement wordt aangevraagd, contact met je op over de vluchtmogelijkheden.
Bij een aantal bestemmingen is tevens een (vaak rechtstreekse) chartervlucht mogelijk, zie bij de betreffende reis het tabblad Heen- en terugreis/Vluchtinformatie.
Kies je bij boeking voor een chartervlucht, dan wordt direct de prijs getoond. Let op: bij chartervluchten is het vluchtschema altijd pas ca. een week voor vertrek bekend.
SNP kan geen vluchten met een lowcostairline reserveren.
SNP rekent voor reizen binnen Europa 25 euro en voor reizen buiten Europa 35 euro reserveringskosten per vlucht (tot een maximum van resp. 100 en 140 euro per boeking).
8. Ik wil zelf mijn vlucht of trein boeken, kan dat?
Ja, dat kan. Bekijk goed de informatie bij de betreffende reis bij Heen- en terugreis voor de uiterste aankomst- en vertrektijden, zodat je vluchten of treinen kiest die goed aansluiten op het arrangement.
Wij raden aan de vlucht of trein pas te boeken op het moment dat het arrangement is bevestigd.
Let op: vanaf het moment dat het arrangement is aangevraagd, zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing. Dat betekent dat je niet kosteloos van het arrangement mag afzien als blijkt dat na bevestiging van het arrangement de gewenste vluchten of treinen niet meer beschikbaar zijn.
In uitzonderingsgevallen, minimaal 2 maanden voor aankomst, kunnen wij bij arrangementen binnen Europa een korte optieperiode aanvragen bij de accommodatie(s). Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
9. Kan SNP voor mij een huurauto regelen?
Ja, wij bieden je via onze partner Sunny Cars scherpe prijzen.
De hoofdbestuurder dient in het bezit te zijn van een creditcard met pincode op zijn of haar naam.
Bij autorondreizen op bestemmingen die niet of moeilijk met de eigen auto te bereiken zijn is de huurauto inclusief in de reissom, zie voor meer informatie het tabblad Reisdetail/Inbegrepen bij de betreffende reis.